Obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú obchodné vzťahy medzi
predávajúcim:
Juraj Hotový – HT ECO Slovakia
Pifflova 6, 851 01 Bratislava
telefón: 0948 036 930
e-mail: ks.aknlsozavats@ofni
IČO: 47 782 226, DIČ: 10 76 30 85 85
Živnostenské oprávnenie vydal Okresný úrad Bratislava
OU-BA-OZP1-2014/037856-2, č. živnostenského registra: 110-233998
a
spotrebiteľom:
fyzické a právnické osoby bez obmedzenia, za predpokladu, že sa budú riadiť týmito ustanoveniami:
I. OBJEDNÁVANIE TOVARU A UZAVRETIE ZMLUVY
1. Spotrebiteľ objednáva tovar predávajúceho telefonicky, e-mailom alebo prostredníctvom objednávky cez e-shop. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku v súlade so zákonom č.102/2014 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov.
2. Bez zbytočného odkladu po spracovaní objednávky je spotrebiteľovi zaslaná na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie o prijatí objednávky (akceptácia objednávky), ktoré obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaj o cene tovaru a náklady doručenia (poštovné), spôsob platby, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný, údaje o predávajúcom, prípadne ďalšie informácie. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky (prostredníctvom potvrdzujúceho e-mailu) dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku v deň, v ktorý obdržal e-mailové potvrdenie o prijatí objednávky. Od tohto termínu je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.
II. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY a VRÁTENIE TOVARU
1. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením §7 zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Právo na odstúpenie od zmluvy má podľa zákona č.250/2007 len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
a) Vrátenie platby a lehota na odoslanie tovaru
Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúcim spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k spotrebiteľovi. Podľa § 9 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z., sa to nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predajca ponúka.
Platby budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
Spotrebiteľ je povinný zaslať tovar späť na adresu predávajúceho (prípadne ho priniesť osobne po predchádzajúcej dohode) najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar je odoslaný späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
b) Úhrada nákladov na vrátenie tovaru
Podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z., priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
c) Zodpovednosť spotrebiteľa za škodu vzniknutú na vrátenom tovare
Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
3. Ako postupovať pri odstúpení od zmluvy?
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad e-mailom alebo listom zaslaným poštou) na adrese:
Juraj Hotový – HT ECO Slovakia
Pifflova 6, 851 01 Bratislava
telefón: 0948 036 930
e-mail: ks.aknlsozavats@ofni
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý nájdete TU.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časti ak:
a) tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať,
b) zmenila sa cena dodávateľa tovaru,
c) vystavená cena tovaru bola chybná.
III. CENA, PLATOBNÉ PODMIENKY A DOPRAVA
1. Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky:
a) platba vopred bankovým prevodom
b) na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od spotrebiteľa prepravca)
2. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.
3. Cena tovaru je stanovená cenníkom predávajúceho. Uvedené ceny sú konečné, spotrebiteľom nie je účtovaná DPH, nakoľko predávajúci nie je platiteľ DPH. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, v dôsledku zmeny sadzieb daní alebo kurzových zmien. Prípadný nesúlad platnej ceny s cenou tovaru v cenníku bude vždy oznámený telefonicky s možnosťou pre spotrebiteľa stornovať objednávku.
4. K uvedeným cenám tovaru pripočítavame nasledovné poštovné a balné podľa spôsobu doručenia a zvolenej platby (doručovanie v rámci SR):
a) platba vopred na účet predávajúceho, doručenie na adresu spotrebiteľa prostredníctvom Slovenskej pošty: 2,40 Eur
b) dobierka (platba pri prevzatí tovaru), doručenie na adresu spotrebiteľa prostredníctvom Slovenskej pošty: 2,90 Eur
c) platba vopred na účet predávajúceho, osobné vyzdvihnutie na odberných miestach Zásielkovne (Z-point): 1,90 eur
d) dobierka (platba pri prevzatí tovaru), osobné vyzdvihnutie na odberných miestach Zásielkovne (Z-point): 2,50 eur
e) platba vopred na účet predávajúceho, osobný odber na adrese predávajúceho: 0 eur
IV. DODACIE PODMIENKY
Dodacie lehoty
1. Zvyčajná doba doručenia tovaru spotrebiteľovi je do 7 dní od dátumu vytvorenia objednávky, závisí najmä od zvoleného spôsobu doručenia. Presný termín dodania alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi v potvrdení o prijatí objednávky (prostredníctvom potvrdzujúceho e-mailu).
Ak je uvedené, že tovar je na sklade, tak najneskôr do 48 hodín od vytvorenia objednávky spotrebiteľom odovzdá predávajúci objednaný tovar prepravcovi na doručenie. V prípade objednávky viac ako 1 ks tovaru (pri ktorom je uvedené, že je na sklade), sa dodacia lehota môže predlžiť na 21 pracovných dní (o tejto skutočnosti bude spotrebiteľ informovaný).
2. Spotrebiteľ súhlasí s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak nie je možné dodať všetok objednaný tovar v dohodnutom termíne. O tejto situácii bude spotrebiteľ upovedomený v najkratšom možnom čase. Predávajúci oznámi spotrebiteľovi predpokladaný termín dodania tovaru alebo mu navrhne dodanie náhradného tovaru. Ak sa tovar predávajúcemu nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na spotrebiteľom určený bankový účet.
Preberanie tovaru
1. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
2. Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nemusia byť akceptované.
Osobný odber:
Po predchádzanej dohode s predávajúcim môže tovar prevziať spotrebiteľ alebo ním poverená osoba. Táto osoba sa musí dostatočne identifikovať a preukázať platným dokladom totožnosti.
V. ZÁRUČNÁ DOBA A REKLAMÁCIE TOVARU
Záručné podmienky na tovar sa riadia týmto Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR.
1. Záručná doba na všetok tovar objednaný v internetovom obchode StavaZoSlnka.sk je 24 mesiacov pre spotrebiteľov – nepodnikateľov. Pre podnikateľov je záručná doba 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom.
2. Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť do 48 hodín od prevzatia zásielky e-mailom na adresu: info@StavaZoSlnka.sk alebo telefonicky na 0948 036 930. Reklamácie nekompletnosti zásielky alebo mechanického poškodenia zaslané po tomto termíne nemusia byť uznané.
3. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený vrátane faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru predávajúcemu.
4. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo:
a) mechanickým poškodením tovaru,
b) neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
c) elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky),
d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,
e) použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu alebo príslušenstva,
f) poškodením tovaru v dôsledku nadmerného zaťažovania alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
g) prevedením nekvalifikovaného zásahu alebo ak bola porušená ochranná pečať, štítok sériového čísla alebo sú inak zjavné známky zásahu do zariadenia,
h) v dôsledku úpravy tovaru spotrebiteľom (nátery, ohýbanie apod.),
i) v dôsledku poškodenia prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
Pokles kapacity akumulátora nepredstavuje podľa Občianskeho zákonníka nárok na uplatnenie reklamácie.
5. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky alebo e-mailom oznámiť predávajúcemu, že daný tovar vykazuje chybu. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
6. Reklamovaný tovar neposielať dobierkou. Do balíka je potrebné priložiť kópiu daňového dokladu, ktorý Vám bol doručený spolu s tovarom.
7. Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru. O výsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný bezodkladne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie e-mailom alebo telefonicky a zároveň bude zaslaný prostredníctvom e-mailu reklamačný protokol.
8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu predávajúceho alebo priniesť osobne. Akékoľvek sťažnosti alebo podnety, prosím, adresujte na uvedenú e-mailovú adresu, prípadne telefonicky:
Juraj Hotový – HT ECO Slovakia
Pifflova 6, 851 01 Bratislava
telefón: 0948 036 930
e-mail: ks.aknlsozavats@ofni
9. Predávajúci nenesie zodpovednosť za:
a) oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (pošta, kuriér),
b) oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa,
c) poškodenie zavinené doručovateľom (pošta, kuriér); viditeľne poškodený tovar (poškodený obal balíka a pod.) prosím nepreberajte!
10. Informácia o možnosti využitia alternatívneho riešenia sporov (ARS):
a) Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info(zavinac)stavazoslnka(bodka)sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
b) Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
c) Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
VI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1. Predávajúci spracúva osobné údaje spotrebiteľa na účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy, najmä pre účely doručenia tovaru a prípadného reklamačného konania. Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje spotrebiteľa sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a marketingových akcií predávajúceho a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe apod. s výnimkou situácie súvisiacej s doručením tovaru.
2. Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne predávajúcemu za účelom splnenia objednávky a marketingových akcií predávajúceho, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.
3. Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatvárané kúpnou zmluvou a využitie pre marketingové účely predávajúceho, a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním zaslaným na adresu predávajúceho. Za písomné vyjadrenie sa v tomto prípade považuje aj elektronická forma (prostredníctvom zaslania e-mailu).
4. Spotrebiteľ je povinný uvádzať správne a pravdivé osobné údaje a je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
5. Podľa zákona o ochrane osobných údajov má spotrebiteľ právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o Vás predávajúci spracúva a ďalšie práva uvedené v §28 ods.1 zákona č.122/2013 Z.z.
6. Predávajúci môže ďalej pri poskytnutí súhlasu zapracovávať tzv. „cookies“ tak, aby uľahčil poskytovanie svojich služieb, v súlade s ustanovením Smernice 95/46/ES o účele „cookies“ či podobných nástrojov, pričom je zaistené, aby užívateľom boli známe informácie, ktoré sa ukladajú do koncového zariadenia, ktoré používajú. Predávajúci pre tento účel stanoví samostatné podmienky pre použitie cookies. Užívatelia majú možnosť odmietnuť, aby „cookies“ alebo podobné nástroje boli uložené do ich koncových zariadení, napr. tým, že spustí vo svojom prehliadači funkcionalitu anonymného prehliadania.
VII. PODMIENKY POUŽITIA ZĽAVOVÉHO KUPÓNU STAVAZOSLNKA.SK
1. Zľavový kupón je možné jednorazovo použiť na nákup tovaru v internetovom obchode StavaZoSlnka.sk do dátumu uvedeného ako platnosť zľavového kupónu (platí do).
2. Kód uvedený na zľavový kupón je potrebné zadať pri vytváraní objednávky do políčka „Zľavový kupón“.
3. Zľavový kupón funguje ako zľava z celkovej sumy objednaného tovaru.
4. Minimálna suma objednávaného tovaru pre použitie zľavového kupónu je 20 € (ak nie je uvedené inak; do tejto sumy sa nezapočítava poštovné).
5. Ak je celková suma vyššia ako hodnota zľavového kupónu, spotrebiteľ doplatí iba zvyšok sumy.
6. Ak je celková suma nižšia ako hodnota zľavového kupónu, zvyšok hodnoty bez náhrady prepadáva (zľavový kupón je možné použiť iba v jednej objednávke).
7. Ak nie je uvedené inak, zľavový kupón je možné použiť iba na kúpu tovaru, nevzťahuje sa na služby, poštovné a iné poplatky.
8. V jednej objednávke je možné použiť maximálne jeden zľavový kupón.
9. Zľavový kupón nie je možné vymeniť za hotovosť.
VIII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa.
2. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
3. Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
4. Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku: telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
5. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
6. Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č.250/2007 Z. z. (Zákon o ochrane spotrebiteľa) v znení neskorších zmien a predpisov a zákona č.102/2014 Z.z. (Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho) v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými zákonmi SR.
7. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a spotrebiteľom, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi.
8. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.stavazoslnka.sk
9. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
10. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 12.7.2015.